Olen hyvä- tapainen ja silti minua kohdellaan huonosti ja hyvin. Välillä mietin huomaavatko muut miten he käyttäytyvät? Ja sitten sanotaan kohtele muita, niin kuin tahtoisit heidät kohtelevan sinua. No joo, pitäähän tuo tavallaan paikkaansa. Mutta silti.. On tapauksia, kun ihminen on oikea kusipää (sori kielenkäyttöni), ja sitten pitäisi jaksaa se kaikki paskanjauhanta. Asikaspavelussa sitä näkee kaikenlaista, tulee hyviä asiakkaita ja sitten on niitä jotka aiheuttavat tavalla tai toisella harmia. Sama juttu on kaveripiirissä ja suvussa. Yritän olla huutamatta takaisin. Ratkeaako asia, kun huudetaan pää punaisena puolisentoista tuntia yhteen soittoon? Onko se olevinaan kilpailu kuka saa äänensä äänestyksestä julki? Kenen ääntä ei lasketa, jos ääni kurkusta ei tarpeeksi korkealta yltä? Huutaminen ei ratkaise mitään, kuten ei väkivaltakaan! Ja sitten hesarissa tai missä tahansa lehdessä lukee; puukotus, riita aiheutti kuoleman, musta silmä jne.. Olen itse ollut tappeluissa nuorempana mukana ja tiedän ettei se kannata.. Toisin olinkin se uhri, enkä tappelupukari. Ja siitä päivästä lähtien olen ollut extra varovainen mitä sanon muille, kun he ovat juovuksissa etten saa ketään niskaani. Aina kun näenkin tappelun, niin seuraan tosi kaukaa tilannetta, mutten kuitenkaan yritä mennä väliin. Menen vasta sitten väliin, jos joku huutaa apua tai toinen riehuu terä/aseen kanssa. Minulla on aina ollut tämä pieni trauma näitä juopuneita kohtaan, jotka käyttäytyvät agressiivisesti. Toivon etten joudu välikäteen missään tilanteessa ja sitten jos joudunkin, on hyvä asia että kannan olkalaukkua mukana.. Edes jonkinlainen turva ja suoja.